Berita Harian | Utusan Malaysia | Harian Metro | Harakah | Bernama | MStar

Our Common Interest

We have been around together for almost 30 years. Kira dah cukup veteren laa tuu.... What are the secrets that keep us loyal together? Mudah aje... find something in common to do. Dari muda lagi kami berdua suka travel. Travel dalam negeri kerana setakat tu aje yang kami mampu. Habis duit pun tak kisah asalkan kami dapat bersiar-siar. Habis-habis tak tau kemana nak pergi...... balik kampong.

Di Cameron Highlands

Dah sekian lama, boleh kira hampir 90% tempat di semenanjung ni kami dah kunjungi. Kalau nak dikira kosnya, banyak juga. So how do we keep on going without incurring much cost? Nak berkongsi dengan kami caranya? Cari kerjaya yang memerlukan kita travel, tidak memerlukan modal yang banyak, hanya perlu berjumpa dengan orang. Jangan jumpa dengan benda lain, tak jadi.

Di Bukit Tinggi

Whatever, kita memang dah suka travel. Suka tak kalau kita sambil makan angin, dibayar imbuhan. Tentu sekali, macam dapat cabutan bertuah melancong percuma. Cuma, adakah kita diantara orang yang tersangat bertuah?

Itulah yang kami lakukan untuk memenuhi minat kami. Libatkan diri dalam perniagaan jualan langsung atau ada orang sebut, MLM. Perniagaan inilah yang membawa kami ke seluruh negeri, bandar-bandar, kampong-kampong, sebut saja tempat yang ada orang, disitu kami ada.

Perniagaan MLM ini yang pada mulanya hanya untuk memenuhi minat kami yang suka berjalan, akhirnya menjadi satu kerjaya yang cukup berbaloi.Mengapa?.... Ikuti kisah selanjutnya di post yang akan datang.

No comments:

Post a Comment